Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ برابر با  ۰۵ می ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸  برابر با ۰۵ می ۲۰۱۹
بیانیه جمعی از معلمان عدالتخواه

بیانیه جمعی از معلمان عدالتخواه

در محکومیت حمله و دستگیری دانشجویان، کارگران و معلمان

 

حمله و یورش نیروهای امنیتی به تجمع اول می و بازداشت گسترده کارگران و دانشجویان در تجمع روز کارگر در مقابل مجلس و حمله وحشیانه به معلمان در تجمع روز معلم نشان از بالا گرفتن نزاع طبقاتی در ایران دارد.

 

 اگر در دی ماه ۹۶ ، شعار تاریخی "اصلاح‌طلب، اصولگرا  دیگه تمومه ماجرا" نشانی از آگاهی طبقات فرودست از شرایط موجود بود، در کنار هم قرار گرفتن دانشجویان، معلمان و کارگران و طرح مطالبات معیشتی و عمومی چون درآمد بالای خط فقر ، امنیت شغلی ، بیمه کارامد و حق تشکل‌یابی مستقل و درخواست آزادی فعالان صنفی و توقف خصوصی‌سازی نشان از آن دارد که جنبش آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی ایران در مسیر درست و رو به رشدی در حرکت است.

 

بازداشت  دبیرکل کانون تهران آقای  محمدتقی‌فلاحی  که نمادی از مدارا و صبوری و کار تشکیلاتی است و  رسول‌بداقی  بازرس کانون که معلمان ایران در طی ۱۵ سال گذشته با نام امثال  بداقی با نام زندان ها آشنا شده اند برای آن است که در اراده ما تاثیر منفی و مسیر مطالبه گری ما را سخت کند، اما ما امیدوارتر از گذشته برای اعتلای آرمان های معلمان دربند می کوشیم.

 

 از نظر ما، صدور وثیقه سنگین چهارصد میلیون تومانی برای معلمی چون بداقی که به ناحق از کار اخراج شده ‌است و بی‌خبر نگه داشتن خانواده آقای فلاحی از نوع اتهام، محل نگهداری و نهاد بازداشت کننده مصداق بارز نقض دادرسی عادلانه و شکنجه خانواده متهمان است.

 

بجز آقای فلاحی و آقای بداقی،  روز تجمع دو معلم زن نیز بازداشت شده اند که متاسفانه هیچ خبری از وضعیت آنان در دست نیست بجز این دو زن، پیش از این نیز خانم هاله صفرزاده معلم و مشاور در مدرسه خصوصی و خانم اکرم نصیریان معلم سوادآموزی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

حقیقت این است که زنان طی سال های اخیر در صف اول مطالبه گری بوده اند و سیستم ضد زن این سطح از مبارزه زنان را بر نمی تابد بخاطر همین از خیابان تا کارخانه و از مدرسه تا دانشگاه می کوشد زنان را مطیع خود سازد و زنان را سرکوب نماید.  از همین رو مطالبه آزادی تمام زنان زندانی سیاسی، معلم، کارگر و دانشجو و ...را باید به یک مطالبه عمومی تبدیل نمود.

 

اما سرکوب معلمان تنها به بازداشت های چند روز اخیر در تهران خلاصه نمی گردد. متاسفانه در استان‌های کردستان و خوزستان معلمان بیش از سایر مناطق با رویکردی امنیتی و اتهامات واهی سرکوب می شوند به عنوان نمونه می توان به صدور حکم هفت سال زندان برای آقای  عطاالله احسن معلم کردستانی و پرونده سازی علیه وی پس از تحصن آبان ماه و دستگیری هموطنان معلم  عرب در  خوزستان بنام‌های  ماهر دسومى،  ناجى سوارى ،   على عبيداوى در نهم اردیبهشت ماه اشاره نمود.

 

مستقل از نوع اتهام ما وظیفه خود می دانیم از تمام معلمان زندانی با اتهام سیاسی و عقیدتی دفاع کنیم و خواهان دادرسی عادلانه برای این فرهنگیان هستیم.

 

ما به عنوان جمعی از  معلمان عدالتخواه ایران، هجمه و تعرض سازمان‌یافته علیه معلمان و کارگران و دانشجویان را محکوم می کنیم و از تشکل‌های صنفی و مدنی مستقل می‌خواهیم در برابر این همه بی‌عدالتی سکوت نکنند.

ما خواهان آزادی تمام زندانیان سیاسی بخصوص بازداشت شدگان روز معلم و روز کارگر بدون قید و شرط هستیم معلمان، کارگران و زنان باید فورا آزاد گردند.

 

جمعی از معلمان عدالتخواه ایران

۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©