Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ برابر با  ۰۷ می ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸  برابر با ۰۷ می ۲۰۱۹
:red_circle:بیانیه کانون صنفی معلمان تهران پیرامون بازداشت آقای #محمد_تقی_فلاحی و پرونده سازی برای آقای #رسول_بداقی و حمله مام

 

بیانیه کانون صنفی معلمان تهران

پیرامون بازداشت آقای  محمد تقی فلاحی

و پرونده سازی برای آقای  رسول بداقی

و حمله ماموران امنیتی

به تجمع صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته در تهران

 

ارغوان

این چه رازیست که هر بار بهار ٬

با عزای دل ما می آید ؟

که زمین هر سال از خون پرستوها رنگین است؟ 

هوشنگ ابتهاج

 

کانون صنفی معلمان تهران به سبک سال های گذشته و پیرو فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان سراسر کشور در جهت خواسته‌های به‌حق فرهنگیان شاغل و بازنشسته، در مقابل اداره کل شهر تهران تجمع کاملا صنفی برگزار کرد. تجمعی که بار دیگر بجای دیده و شنیده شدن خواسته‌های فرهنگیان ،با دخالت نیروهای امنیتی در پایان تجمع ، فضای تهدید و ارعاب و خشونت در جامعه را به اثبات رساند. مصداق بارزی بر این ادعا، که نگاه سیستم حاکمیت و دولت به درخواستهای صنفی فرهنگیان، با واکنش‌های امنیتی روبرو است، نگاهی که از ناتوانی دولت و سیستم حاکم در برآورده کردن خواسته‌های فرهنگیان پرده برمی‌دارد و تدبیری جز برخورد خشونت‌بار را انتخاب نمی‌کند. مشکلاتی که اگر به آن با نگرش اصلاحی و بازنگری برخورد می شد، می‌توانست در جهت رفع مشکلات صنفی و معیشتیِ جامعه‌ی آموزشی و فرهنگیان برآید. اما متاسفانه حکومت و دولت، مشت آهنین و تحجرِ نهادهای امنیتیِ سازمان یافته و خودسر را جایگزین عقلانیت و چاره‌اندیشی کرده است.

نهادهایی که نزدیک به یک‌سال پیش به شکل مشابه تجمع صنفی فرهنگیان تهران، در جلوی سازمان برنامه و بودجه (متولی مشکلات پیش آمده در نظام مالی آموزش و پرورش) را بر هم زده و معلمان را بر آسفالت خیابان کشیدند و به خانم‌های معلم حمله‌ور شدند و ده ها نفر بازداشت کردند. این‌بار هم رنگ سیاه خشونت را بر سپیدی آموزش مهربانی و عدالت‌ورزی ترجیح‌داده شد تا روز معلم برای معلمان دغدغه‌دار تاریک‌تر و سیاه‌تر از قبل شود.

دریغ و افسوس که بار دیگر در روزهایی که مردم ایران شان و منزلت معلم را جشن می‌گیرند، به تجمع صنفی آنها حمله‌ور می شود و به خواسته‌های فرهنگیان با کتک و تهدید و زندان پاسخ داده می شود. روزهایی که دبیر صادق کانون صنفی معلمان تهران آقای  محمد تقی فلاحی و بازرس کوشای این تشکل جناب  رسول بداقی را به همراه چند نفر از معلمان از جمله پنج همکار خانم شاغل و بازنشسته، در پایان تجمع بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل می‌شوند. شاهد هستیم پرونده‌سازی‌های مختلف را از همکاران بازداشتی دریغ نمی‌کنند و پس از بازجویی‌های غیر معمول، با کفالت و وثیقه‌های نامتعارف آزاد می‌کنند تا اگر چه جسم همکاران از بند رها شود اما روان معلم را همچنان در حبسِ تهدیدات نگه‌دارند.

متاسفانه جناب فلاحی را پس از گذراندن چندین روز بازداشت علی‌رغم قبول کفالت و وعده وعیدهای توخالی و در شرایط غیرقانونی همچنان در بازداشت نگه‌داشته‌ و از آزادیشان جلوگیری می‌شود تا رفتار خصمانه‌ با نهادهای مردم‌نهاد و افراد مستقل را تشدید نمایند.

 

کانون صنفی معلمان تهران ضمن تاکید بر بیان خواسته‌های معلمان هر گونه فشار و پرونده سازی بر علیه فعالان صنفی، بازداشت دبیر کانون صنفی معلمان تهران اقای  محمد تقی فلاحی و ادامه دار کردن این بازداشت را بشدت محکوم می‌کند و از نهادهای امنیتی میخواهد از ترویج خشونت در جامعه پرهیز کنند.

دبیر آرام، منطقی و اخلاق‌مدار کانون صنفی معلمان را هر چه سریع‌تر آزاد و روند ناپسند پرونده‌سازی برای بازرس نکته‌بین و کوشای کانون صنفی معلمان و دیگر فعالان صنفی را متوقف کنید.

 

کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

۹۸/۲/۱۶

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©