Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ برابر با  ۰۳ جولای ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸  برابر با ۰۳ جولای ۲۰۱۹
:mega:برای تحصیل کودکان خود پول ندهید

 

برای تحصیل کودکان خود پول ندهید

 

فراخوان جمعی از  معلمان عدالتخواه ایران

در اعتراض به ادامه  پولی شدن آموزش

و همراهی با سایر اقشار اجتماعی در تحریم برخی کالاها

 

مردم شریف ایران

معلمان عزیز

کارگران و زحمتکشان

 

گرانی و تورم افسارگسیخته ناشی از فساد و اختلاس ساختاری سال‌هاست  زندگی زحمتکشان را با مشکلات جدی روبرو نموده است. فقر و بینواسازی گسترده و تحمیل فلاکت، رهاورد سیاست های باندهای ثروت و قدرت در طول چهار دهه گذشته است.

اما در دو سال اخیر موج جدیدی از گرانی و تورم دامن اکثریت مردم را گرفته است که ناشی از مدیریت چپاولگرانه و سیاست‌های جنگ افروزانه و تحریم است. ثروت عمومی در جنگ‌های منطقه ای نیابتی حکومت، به تاراج رفته و اقشار آسیب‌پذیر زیر چرخ تبعات ناشی از آن له شده اند و هر روز تعداد بیشتری از  کودکان از مدرسه به سمت خیابان رانده میشوند. شعار بازنشستگان عدالتخواه، ایستاده برای حق معیشت ، خواسته اکثریت مردم ایران است که روز ٢٨ خرداد در مقابل مجلس یک صدا و متحد خطاب به حاکمیت شعار دادند:

 

 جنگ افروزی رها کن

 فکری به حال ما کن

 

گرانی ، فقر و گرسنگی گسترده این روزها باعث شده است که بخشی از مردم دست به تحریم برخی کالاهای ضروری  بزنند. دیگر صحبت از توان تهیه و خرید گوشت نیست. مردم قادر نیستند لبنیات و نان تهیه کنند و شرکت‌های تولیدی اقلام ضروری مانند قند و شکر و  شیر و پنیر  و ... که اکثرا صاحبان حکومتی دارند، بی حساب و کتاب بر قیمت‌ها می‌افزایند و شیره جان مردم را می مکند. 

 

در یک چنین شرایطی و در حالی که پولی‌سازی آموزش به اشکال مختلف، سیاست اصلی حاکمیت است، پیش بینی می شود در سایه تورم افسارگسیخته و فقدان توان پرداخت شهریه مدارس, کودکان بیشتری از چرخه آموزش طرد شوند.

 

ما به عنوان جمعی از معلمان عدالتخواه ایران از تمام والدین بخصوص از فرهنگیان و زنان و مردان طبقه کارگر می‌خواهیم از پرداخت هر نوع وجه نقد به عنوان کمک یا شهریه  ثبت نام امتناع نمایند. جنبش معلمان ایران و معلمان عدالتخواه تاکنون برای دفاع از حق آموزش رایگان و باکیفیت و عادلانه هزینه فراوان داده است که حبس و زندان معلمان نمونه ای از آن است.

 

تامین حق تحصیل رایگان برای تمام کودکان وظیفه بدیهی دولت و حاکمیت است.

ما عملکرد  وزارتخانه و دولت مبنی پولی کردن آموزش از یک سو و صدور بخشنامه عدم دریافت پول از سوی دیگر را مصداق بارز دو رویی و فریبکاری حاکمیت می دانیم.

 

این همان دولتی است که سرپرست امنیتی آموزش و پرورش‌اش ,  حسینی, از یک سو  بخشنامه می کند که ارجاع شکایات آموزش و پرورش به مراجع قضایی ممنوع است و از سوی دیگر در هیات‌های کذایی موسوم به رسیدگی به تخلفات اداری برای فعالان صنفی پرونده‌سازی می کند.

 

این دولت ریاکار  در عین حال  محمدرضا رمضانزاده را به اجبار بازنشسته می کند و به دنبال صدور حکم انفصال از خدمت برای  محمد حبیبی و  اخراج وی است.

 

ما همواره به این سیاست‌ها اعتراض کرده‌ایم و در این مقطع که موقع ثبت نام کودکان در مدارس است از والدین شریف و دانش آموزان گرامی درخواست می کنیم با فعالان و تشکل های صنفی و  معلمان عدالتخواه همراه شده و در راستای مبارزه با پولی سازی آموزش، یک ریال هم به مدارس پرداخت ننمایند. نه به پولی سازی آموزش یک مطالبه و خواسته عمومی و اینک وقت آن فرا رسیده که متحد و یک صدا به آموزش و پرورش پولی و ایدئولوژیک نه بگوییم.

 

ما به عنوان جمعی از  معلمان عدالتخواه در همین راستا از مدیرانی که شرافت خود را به میز مدیریت نفروخته‌اند درخواست می کنیم به جای اینکه دست در جیب مردم نموده و به والدین و دانش آموزان فشار بیاورند از دولت سرانه مدرسه را مطالبه کنند و به ابزار وزارتخانه برای فشار بر مردم تبدیل نشوند. 

 

در پایان از معلمان شریف ایران درخواست می کنیم با حرکت های اجتماعی چون تحریم خرید برخی اجناس مانند خرید لبنیات با عموم مردم همراه شوند. ما مطلقا این اعتراضات مدنی را برای تحقق مطالبات کافی نمیدانیم و چون گذشته تغییر ساختاری با مشارکت و به دست مردم و تشکل‌یابی مستقل و ایجاد شوراهای مردمی را یگانه راه برون رفت از این بحران ساختاری می‌دانیم و برایش تلاش می کنیم. در عین حال اتحاد عمل اقشار اجتماعی برای غلبه بر فقر و گرسنگی را امری ضروری و لازم می دانیم.

 

پس با مردم در تحریم برخی کالاها همگام می‌شویم و برای تحصیل فرزندان خود پول نمی دهیم.

 

جمعی از  معلمان عدالتخواه ایران

١١ تیر ٩٨

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©