Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ برابر با  ۱۵ جولای ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸  برابر با ۱۵ جولای ۲۰۱۹
درخواست "اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا CUPE"

 

 

 

درخواست "اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا CUPE"

از مقامات ایران برای آزادی و رفع تعقیب و فشار بر

"بازداشت شدگان روز جهانی کارگر"

و "بازداشت شدگان مرتبط با اعتراضات کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه"

 

آیت الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران 

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران 

قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران

 شورای عالی حقوق بشر 

 

آقایان گرامی:

 

به نمایندگی از طرف اتحادیه کارگران خدمت عمومی کانادا نگرانی خود را از دستگیری مجدد و زندانی کردن خانم آنیشا اسدالهی و ادامه حبس سه زن دیگر، عاطفه رنگریز، ندا ناجی و مرضیه امیری، اعلام می‌کنیم. به علاوه، ما خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط همه اعضای بازداشتی سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه و دیگر کارگران، معلمان و فعالان اجتماعی‌ای هستیم که به دلیل شرکت در فعالیتهای روز اول ماه مه ۲۰۱۹ در معرض حبس و آزار و اذیت قرار دارند.

 

 خانم آنیشا اسدالهی در جریان تجمع روز اول ماه مه در تهران دستگیر و پس از سه روز با قرار وثیقه موقتا آزاد شده بود. متاسفانه وی در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۱۹ پس از خروج از محل کارش دوباره دستگیر شد. نیروهای امنیتی پس از تفتیش خانه او و منزل برادرش، لپ تاپ و برخی دیگر از متعلقات شخصی آنیشا اسداللهی را توقیف و او را به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند.

 

عاطفه رنگریز، ندا ناجی و مرضیه امیری نیز از بازداشت‌شدگان سرکوب خشونت بار راهپیمایی اول ماه مه هستند که با وجود بیش از یک ماه از پایان روند بازجویی همچنان در زندان به سر می‌برند. این زنان مدافعین حقوق کارگران هستند و تنها "جرم" آنها، شرکت در حرکت صلح آمیز اول ماه مه است. تلاش خانواده‌های آنان برای پیگیری وضعیت این افراد از طریق مقامات قضایی و امنیتی تا کنون بی‌نتیجه بوده است. روشن است که آنان هدف آزار و ارعاب سیستماتیک نیروهای قضایی و امنیتی قرار گرفته‌اند.

 

ما مطلع هستیم که ۵۰ نفر در اول ماه مه در تهران بازداشت شده‌اند. اکثر بازداشت‌شدگان با قرار وثیقه آزاد و پس از آن به دادگاه احضار شده‌اند، و در عین حال دیگر کارگران و فعالین کارگری تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و یا در زندان باقی مانده‌اند. وضعیت آنها نیازمند توجه فوری می‌باشد.

 

اعضای سندیکای کارگران اتوبوس رانی تهران که در این خصوص مستلزم حمایت فوری هستند از جمله شامل سید رسول طالب مقدم، وحید فریدونی، حسن سعیدی و رضا شهابی می‌باشند. اسماعیل بخشی، نماینده کارگران و عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، همین طور روزنامه نگاران مستقل و مدافع حقوق کارگران، سپیده قلیان، ساناز الهیاری، امیر امیر قلی و امیر حسین محمدی فرد، نیزدر ارتباط با تظاهرات و اعتصابات کارگران نیشکر هفت تپه در زندان به سر می‌برند.

 

واضح است که تنها دلیل این بازداشت‌ها و حبس‌های غیر قانونی ارعاب فعالین جنبش کارگری و مهار کردن خواسته های کارگری در محیط‌های کار می‌باشد. اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا فراخوان اتحادیه های کارگری و دیگر تشکلات مربوطه در سراسر جهان در محکومیت بازداشت‌های یاد شده و درخواست آزادی فوری و بدون قید و شرط همه بازداشت‌شدگان را تکرار می‌کند. آزار و اذیت و پیگرد کارگران ایران به دلیل بکارگیری اساسی‌ترین حقوق شناخته شده بین المللی خود باید متوقف شود.

 

با احترام، 

مارک هانکوک؛ رئیس کشوری  

چارلز فلوری، دبیر خزانه داری کشوری

 

رونوشت: ت. جارزبیاک؛ م. باتلر؛ ک. کامرون؛

 سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه؛

 اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران 

ترجمه از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©