Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با  ۲۰ مارس ۲۰۲۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۳  برابر با ۲۰ مارس ۲۰۲۴

پیام نوروزی هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

در آستانه رستاخیز طبیعت ،

ایران ما یک رستاخیز انسانی را تجربه می کند!

 

نوروز، طلایۀ بهار و نخستین و رخشان ترین روز در گاهشمار زیبای ایرانیان، بر مردم ایران و همه مردمان خویشاوند ما در منطقه مصیبت زدۀ خاورمیانه ، مبارک باد.

در فرهنگ باستانی سرزمین ما، این آوردگاه خاموش روشنایی با تاریکی، نوروز فقط آغازگر بهارنیست، نماد بیداری زندگی و به پا خاستن زندگان هم هست. در روزگاران دشوار برای زندگان، این معنای نمادین نوروز پر رنگ تر می گردد. و اکنون ایرانیان یکی از دشوارترین و در عین حال غرورانگیزترین دوره های تاریخ شان را تجربه می کنند.

ایرانیان در سالی که گذشت با فلاکتی خُرد کننده و ذلت بار دست و پنجه نرم کرده اند. سطح زندگی مردم از سطح زندگی مردم اکثر همسایگان مان پائین تراست. سطح دستمزدهای کارگران ایران از سطح دستمزدهای کارگران کشورهای همسایه پائین تر است. ارزش پول ملی به شکل دهشتناکی مدام سقوط می کند. در یک کلا دوسوم مردم در زیر خط فقر زندگی می کنند و تنها بخش کوچکی از شاغلان می توانند با حقوق شان ماه را به سر رسانند و بسیاری از شاغلان برای گذران زندگی، چند شغله هستند.

تنها فلاکت خُردکننده بیان وضعیت مردمان این سرزمین ثروتمند نیست، فشارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، زندگی را بر مردمان این سرزمین به جهنمی هر روزه تبدیل کرده است. گشت های رنگارنگ کنترل مردم به نام های گوناگون، دخالت های بیشرمانه در زندگی خصوصی انسان های آزاده، کنترل شرارت بار زندگی زنان کشور، فشار سنگین بر دگراندیشان و حتی دگراندیشان دینی و در یک کلام حاکمیت فاشیسم سیاه مذهبی، زندگی مردم را مدام و به شکلی رذیلانه در چنبره خود می فشارد.

در برابر این فلاکت خُردکننده و حاکمیت فاشیسم مذهبی مهار گسیخته، مقاومت مردم روز به روز گسترده تر می شود. حرکت های اعتراضی بخش های گوناگون مردم روز به روز فراگیرتر، سازمان یافته تر، آگاهانه تر و ریشه دارتر می شوند. زنان، جوانان، معلمان، کارگران، پرستاران، بازنشستگان کشوری و لشکری به میدان اقدامات مستقل توده ای کشیده می شوند ، به شبکه های ارتباطی توده ای می اندیشند و حلقه های اتصال شان را با همدیگر کشف می کنند.  تلاش برای ایجاد تشکل های مستقل و سراسری کارگران و زحمتکشان دیگر از حد شعار و آرزو فراتر رفته و گام های عملی شورانگیزی را تجربه می کنند.

اکنون با صراحت بیشتری می توان گفت که رویارویی مردم و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگر قطبی تر و اجتناب ناپذیرتر شده است و تحمل ناپذیرتر شدن اوضاع  می رود که مردم را به شورش توده ای سراسری بکشاند. به یاد داشته باشیم که اگر انقلاب ۵۷ محصول برآورده نشدن انتظارات توده ای مردم ایران بود ، انقلاب یا شورش توده ای کنونی با تحمل ناپذیر شدن شرایط زندگی مردم برانگیخته شده است.

در آستانه رستاخیز طبیعت، در آستانه سبزه و بهار؛ در آستانه پرواز "نعره زنان" بلبل تا "سراپرده گل" ؛ در آستانه "نفس مشک فشان" باد صبا ، ایران ما نیاز سوزان به یک رستاخیز انسانی را فریاد می زند. این نیاز را باور کنیم و برای انسانی تر شدن هر چه بیشتر این رستاخیز در راه ، به تلاشی آگاهانه برخیزیم.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی؛ دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

چهارشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با  ۲۰ مارس ۲۰۲۴

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©